8-те навика на супер-блогърите

Борил Богоев

Като се вгледа човек, оказва се че супер-успешните блогъри се различават от милионите “обикновени” такива. Очевидно. Т.нар. “A-list bloggers” притежават качества, използват стратегии и упражняват навици, за които другите не знаят или не им стиска да прилагат.

Ето по какво се различават звездите от феновете в блогсферата:

Супер-блогърите се оправят ефективно с мейла

Те получават множество писма на ден и ако не управляват ефективно имейл комуникацията, може да се окаже, че само това правят по цял ден. Те ефективно проверяват и обработват пощата си, писмата им са кратки и точно по темата. Отговарят бързо и точно. Не губят излишно време, но и не омаловажават значението на електронната комуникация. Оптимизират действията си постоянно и се стремят към “Inbox (0)”.

Звездите-блогъри имат много влиятелни приятели в социалните мрежи

Те създават приятелства, комуникират, изграждат отношения с потребители, които имат влиятелни профили в социалните мрежи. Networking-ът е един от най-важните им приоритети. Те знаят, че влиятелните потребители на социалните мрежи, могат много да помогнат за популяризирането на блога им или за различни техни инициативи и кампании.

A-list блогърите осигуряват съдържание като по часовник

Те уважават читателите си и не ги оставят без обещаното съдържание. Постват редовно и не си намират оправдания. Дори когато са болни или са на почивка, осигуряват гост-блогъри или предварително зареждат статии в блога си. Поддържат блога си жив със свежо и оригинално съдържание… редовно и непрекъснато.

Успелите блогъри създават множество нишки от доходи

Те знаят основното правило – “Не поставяй всичките си яйца в една кошница”. Затова изполват множество методи за монетизация едновременно. Така, ако някой от потоците пресъхне временно или за постоянно, им остават другите. Има десетки начини за монетизиране на един блог и те далеч не се изчерпват с AdSense, предлагане на рекламно пространство и афилиейт продажби.

Звездите аутсорсват

Тази чужда дума звучи доста странно, но позволява на блогърите да се концентрират върху дейностите, в които са най-ефективни. Всички останали делегират като външни услуги – писане, маркетинг, събмитване на статии в директории, дизайн, комуникация с клиенти. Всяка дейност може да се делегира, стига да има реална полза от това.

Супер-блогърите инвестират в страхотен дизайн на блоговете си

Външният вид продава и създава авторитет. Ако имате грозен блог и добро съдържание, ще постигнете умерен успех. Но с добър дизайн и качествено съдържание, можете да постигнете далеч повече. Дизайнът има значение за успеха.

Те остават скромни въпреки своя успех

Когато човек усети тръпката на това да бъде звезда – множество читатели, известност, авторитет – много е лесно да се превърне в арогантен и надменен задник. Не го правете. Пращал съм писма до Лео Бабаута и Брайън Кларк и те са ми отговаряли – кратко, възпитано, информативно и интелигентно. Няма надувки и преструвки. Само ефективна комуникация.

Победителите не оставят критиката да ги сломи

Когато станете популярен блогър, нараства броят на феновете ви, но също така нараства и броят на критикарите и гаднярите. Просто вече сте твърде видими в интернет пространството. Винаги ще има хора, които ще ви хвалят и такива, които ще ви критикуват. Не се възгордявайте заради първите и не се отчайвайте заради вторите. Просто давайте най-доброто от себе си, комуникирайте, създавайте съдържание, бъдете полезни… Другото ще се нареди от само себе си.

Структурата на успеха винаги е пирамида. На върха винаги е тясно и трудно да се достигне. А в основата е широко, може би – уютно, но гледката не струва. За да се изкачите на върха, трябва да положите повече усилия от масата, да се извисите над тях и да застанете редом с малцината победители – в която и да е област от живота и бизнеса.